Trap & Upravljanje
Servisiranje trapa
Sklop vešanja na vozilu predstavlja skup različitih elemenata kojima je osnovni zadatak da prenesu silu trakcije sa točkova na karoseriju, te osiguraju sigurno upravljanje vozilom uz maksimalnu udobnost. Za ispravno funkcionisanje sklopa zadužen je niz elemenata koji su međusobno zavisni. Sigurnost vožnje direktno zavisi od ukupnog stanja vešanja pa su redovan pregled i zamena istrošenih delova neophodni.
Centriranje-reglaža trapa
Centriranje trapa je deo standardnog održavanja automobila koji se sastoji od podešavanja ugla točkova tako da su postavljeni po specifikaciji proizvođača vozila. Svrha je smanjenje trošenja guma, kao i osiguranje da se vozilo kreće precizno (bez "vuče" na jednu stranu). Tako značajno produžavate vek guma, i povećavate bezbednost, udobnost u vožnji i doprinosite racionalnijoj potrošnji goriva.Centriranje trapa treba obaviti u sledećim situacijama:
- kada se menjaju delovi sistema oslanjanja
- kada se stavljaju nove gume
- kada vozilo zanosi u jednu stranu
- kada se primete neravnomernosti u trošenju guma
Kontrola trapa
Često se dešava da prednji ili zadnji trap predstavlja problem. Kako se taj problem ne rešava na vreme, tako postaje sve veći. Ne oklevajte, na vreme izvršite kontrolu prednjeg i zadnjeg trapa.Provera trapa se preporučuje jednom godišnje ili na pređenih 15.000 km, a obavezno posle zamene delova vezanih za sistem vešanja automobila.