Kočioni sistem
Opravka kočnica
Jedan od najbitinijih faktora za bezbednost vašeg vozila su ispravne kočnice. Kočioni sistem ima zadatak da bezbedno i sigurno zaustavi vozilo, kao i da po potrebi smanji brzinu kretanja.
Zamena diskova i doboša
U današnje automobile po pravilu se ugrađuju dve vrste kočnica:Doboš kočnice, čija je konstrukcija zaista veoma jednostavna, deluju na takav način da vrše pritisak i stvaraju trenje između pokretnih delova koji su pričvršćeni za točak i nepokretnih delova automobila.
Disk kočnice, takođe vrše pritisak na pokretni deo koji je pričvršćen za točak i trenjem usporavaju okretanje. Ovde je osnovna razlika u tome što se trenje koje je potrebno za usporavanje okretanja točkova ne ostvaruje pritiskanjem kočionih obloga o unutrašnju površinu doboša, već kočione obloge (pločice) između sebe stiskaju metalni disk. Otuda im i ime disk kočnice. Prednosti se ogledaju u tome što imaju bolje hlađenje, a samim tim i veću efikasnost. U današnje vreme, u jače automobile, ugrađuju disk kočnice na svim točkovima.
Na kontrolnoj tabli većine automobila nalazi i lampica koja upozorava na istrošenost disk pločica. Neki automobili na istu lampicu imaju povezanu i kontrolu nivoa ulja za kočnice te signalizator dignute ručne kočnice. Ako signalna lampica kočnice počinje da treperi u krivinama prilikom vožnje, provjerite nivo ulja za kočnice. Pritom je takođe važno obratiti pažnju na vibracije vozila. Naime, ako tokom kočenja osetite vibriranje papučice kočnice i volana, gotovo sigurno se radi o lošem stanju diskova.
SAVET: Prednje i zadnje kočnice kontrolisati na 30 000km, dok zamena uloška kočnica ili čišćenje doboša na svake 4 godine ili 60 000km.
Zamena paknova i pločica
Pločice i paknovi su potrošan materijal na vozilu i potrebno je voditi računa o njihovom stanju. Na koliko ćete pređenih kilometara zameniti pločice ili paknove, zavisiće pre svega od njihovog kvaliteta, kao i stila vaše vožnje, jer se naglim kočenjem trenje između kočionih površina povećava, a samim tim se i ubrzano troše.Provera kočione tečnosti
Normalno funkcionisanje kočnica nije moguće bez kočione tečnosti. Mnogi simptomi neispravnosti kočnica povezani su sa nivoom kočione tečnosti. Provera nivoa i po potrebi dopuna odgovarajuće tečnosti u rezervoar, preduslov su za bezbednu vožnju.Opravka ABS sistema
ABS je elektronska jedinica koja sprečava blokiranje točka prilikom kočenja tj. regulaciju kočionog pritiska.ABS sistem treba redovno proveravati. Provera je jednostavna i sastoji se iz sledećeg:
- Ubacite ključ u kontakt bravu i okrenite u „ON“ položaj
- Na instrument tabli treba da se upali ABS signalna lampica
- Nakon par sekundi će se izvršiti provera svi sistema uključujući i ABS