Zvanični ili nezvanični servis?
Vlasnicima automobila danas nije ni malo lako. Treba ga registrovati, plaćati sve skuplje gorivo i naravno, održavati. Upravo poslednja stavka najviše nas i muči jer je novca za održavanje sve manje, troškovi neprekidno rastu, pa ako već plaćamo treba da znamo i kako da odaberemo pravi servis
Pri pomenu nezvaničnog servisa, većina obično pomisli na masne, prljave i neugledne šupe u zabačenim ulicama u kojima rade zapušteni i neuki majstori.
Ipak, situacija se u poslednje vreme značajno promenila i danas su nezvanični servisi i te kako podigli standard i mogu u pojedinim slučajevima po kvalitetu da se porede i sa zvaničnim.
Štaviše, kod nas je danas, zbog sveopšte štednje, situacija takva da su u mnogim zvaničnim servisima kao majstori zaposleni tek svršeni srednjoškolci koji tu stiču iskustvo, dok su mnogi iskusni majstori, zbog loše finansijske situacije prešli u druge, nezvanične servise.
Prelazak na nezvanični servis nije jednostavna stvar pa tom izboru treba pažljivo pristupiti jer se može lako desiti da umesto uštede sebi napravite dodatni posao.
Vizuelni utisak
Većini vlasnika će jedan od najbitnijih uslova pri izboru biti sam izgled servisa, odnosno čistoća. To svakako na mušteriju ostavlja dobar utisak, ali neće biti garancija da će posao biti kvalitetno urađen. Ipak, previše prljavštine uticaće i na krajnji rezultat servisiranja jer se ona može tokom popravke uvući u osetljive sklopove i komponente motora i vešanja. Dakle, istina je negde u sredini zato vizuelni utisak ipak sačuvajte za kraj.Opremljenost
Nažalost, kod nas postoji veliki broj nezvaničnih servisa koji su nepotpuno opremljeni. Tu je dosta radionica koje rade, na primer, samo mehaniku, a nemaju električara ili što je u poslednje vreme gotovo nedopustivo, dijagnostičara (odnosno mehatroničara). Savremeni automobili imaju najviše problema upravo sa elektronikom i bez kvalitetne dijagnostike mnogi kvarovi će ostati nerešeni. Dakle, ništa bez dijagnostike i servise koji ih nemaju treba izbegavati. Većina nezvaničnih servisa nema svoje odeljenje za limarsko-farbarske radove već ih rade uslužno kod partnera, ali to ne može predstavljati problem.Internet i društvene mreže
Hteli mi to da priznamo ili ne, internet i društvene mreže imaju sve veći uticaj na naš život. Pre nego što kupimo i najobičniji mobilni telefon, na internetu ćemo istražiti trenutnu ponudu domaćih distributera i izabrati najbolji model za svoj novac.To se još više odnosi na servis u kojem ćemo tokom godina ostaviti veliku količinu novca. Zato, pre odlaska svakako treba po internetu istražiti iskustva drugih vlasnika i njihove preporuke.
Pojedini servisi idu i korak dalje u saradnji sa društvenim mrežama pa, na primer, članovima pojedinih internet-klubova nude i određeni popust na usluge.
Dodatne usluge
Većina servisa za reparaciju komponenti poput turbine, alternatora, filtera čestica, dizni i slično, ima ugovorene partnere koji to rade za njih. U većini slučajeva to nije preveliki problem, ali za vlasnika automobila to znači dodatno čekanje na popravku.Ipak, ne kažemo da svaki servis treba da reparira turbine, to bi već bilo previše, ali jednostavnije stvari (alternatori ili dizne) su već druga priča i treba biti opremljen za njihovu popravku budući da se ovi delovi i najčešće kvare – alternatori od starosti, a dizne zbog problema nastalih usled lošeg goriva.
Dogovor sa vlasnikom
Jedna od stavki po kojoj se poznaje dobar servis svakako je i dogovor sa vlasnikom automobila. Naime, dobar običaj kvalitetnih servisa je da poprave samo dogovoreno, a o svim eventualnim nedostacima koji se eventualno uoče naknadno, obaveste vlasnika. Tek kada se vlasnik složi, servis će ispraviti i ostale naknadno uočene kvarove. Na ovaj način, unapređuje se odnos sa mušterijom koju pri preuzimanju vozila neće sačekati neprijatno visoki računi.Šta je zamenjeno
Na kraju, tu je još jedan korak koji dobre servise razlikuje od loših. Kada se intervencija završi kupcu treba pokazati šta je sve zamenjeno na automobilu.Neispravni delovi nemaju nikakvu materijalnu vrednosti, ipak prava vrednost ovog gesta je građenje poverenja sa vlasnikom automobila. Jednostavno, treba pokazati deo koji je zamenjen, ukazati na oštećenja i razloge zašto je morao biti zamenjen. Možda nekom deluje nebitno ali svakako povećava poverenje vlasnika u servis.